top of page

Fiskalizacija 2.0 – Što donosi novi zakon o fiskalizaciji od 2026. godine?

  • Writer: Danijela Dellavia
    Danijela Dellavia
  • Jun 23
  • 2 min read

Zakon je izglasan. Pravilnici su na putu. A velika promjena za sve poduzetnike u Hrvatskoj dolazi 1.1.2026. godine.


Ako obavljate poslovnu djelatnost drugim poduzetnicima u Hrvatskoj – ovaj tekst je za vas.


📌 Što je Fiskalizacija 2.0?

Riječ je o novom modelu fiskalizacije koji donosi:

  • obvezno slanje računa preko informacijskog posrednika (izdavanje e-računa)

  • obveznu fiskalizaciju svih računa između poslovnih subjekata (da, i transakcijskih računa!)

  • digitalno zaprimanje ulaznih računa

  • kraj slanja računa u PDF-u e-mailom (za HR klijente)


Novi sustav kreće 1.1.2026. za poduzetnike u sustavu PDV-a, a od 1.1.2027. za one izvan sustava PDV-a.


📮 Što su informacijski posrednici?

Informacijski posrednici su tvrtke koje prenose e-račune od jednog poslovnog subjekta prema drugome i povezuju se s Poreznom upravom. Trenutno ih ima 16 i bez njih, računi se više neće moći izdavati.


Za potrebe lakšeg razumijevanja nazvala sam ih digitalnim poštarima. Digitalne markice će imati svoje cijene pa prilikom odabira razmotrite sve ponude i uvjete te odaberite najbolje opcije za vas i vaše poslovanje.


Popis informacijskih posrednika možete pronaći ovdje:👉 Popis informacijskih posrednika – Ministarstvo gospodarstva


🧾 Računi iz Worda i Excela odlaze u povijest

Ako trenutačno izrađujete račune ručno ili u programima koji nemaju mogućnost integracije sa informacijskim posrednicima, istražite programska rješenja koja to omogućuju. Tko još ima vremena za prepisivanje računa iz programa u program?


Naš ured koristi Minimax, koji već ima integraciju s više 3 posrednika i najavio je vlastitu registraciju kao informacijski posrednik i sa veseljem čekamo novosti o njihovim rješenjima.


📥 Kako ćemo zaprimati račune?

Od 2026. godine svi poslovni subjekti obvezni su zaprimati e-račune. To znači da ćete dobivati račune od dobavljača kroz digitalne kanale, a mi ćemo u računovodstvima zajedno sa našim klijentima postaviti nove interne procedure za zaprimanje, likvidaciju i knjiženje računa.

Svi čekamo softverske prilagodbe i testne faze u kojima ćemo postaviti procese za što bolju produktivnost i kvalitetniji rad.


🧘‍♀️ Nema panike – ali počnite se mentalno pripremati

Promjene dolaze i utjecat će na svakodnevno poslovanje svih poduzetnika.

Već sada znamo sljedeće:

  • računi se više neće slati e-mailom u PDF-u

  • bit će potreban informacijski posrednik

  • bit će nužna fiskalizacija svih računa između poduzetnika

  • proces zaprimanja i likvidacije računa će se mijenjati


Zato je najvažnije za sada:

✅ Pratiti razvoj zakonskog i softverskog okvira

✅ Početi razmišljati o programu koji podržava e-račune

✅ Mentalno se pripremiti na promjenu u načinu razmjene računa i dokumentacije


D.D.

 
 
 
bottom of page