Fiskalizacija 2.0 – Što donosi novi zakon o fiskalizaciji od 2026. godine?
- Danijela Dellavia
- Jun 23
- 2 min read
Zakon je izglasan. Pravilnici su na putu. A velika promjena za sve poduzetnike u Hrvatskoj dolazi 1.1.2026. godine.
Ako obavljate poslovnu djelatnost drugim poduzetnicima u Hrvatskoj – ovaj tekst je za vas.
📌 Što je Fiskalizacija 2.0?
Riječ je o novom modelu fiskalizacije koji donosi:
obvezno slanje računa preko informacijskog posrednika (izdavanje e-računa)
obveznu fiskalizaciju svih računa između poslovnih subjekata (da, i transakcijskih računa!)
digitalno zaprimanje ulaznih računa
kraj slanja računa u PDF-u e-mailom (za HR klijente)
Novi sustav kreće 1.1.2026. za poduzetnike u sustavu PDV-a, a od 1.1.2027. za one izvan sustava PDV-a.
📮 Što su informacijski posrednici?
Informacijski posrednici su tvrtke koje prenose e-račune od jednog poslovnog subjekta prema drugome i povezuju se s Poreznom upravom. Trenutno ih ima 16 i bez njih, računi se više neće moći izdavati.
Za potrebe lakšeg razumijevanja nazvala sam ih digitalnim poštarima. Digitalne markice će imati svoje cijene pa prilikom odabira razmotrite sve ponude i uvjete te odaberite najbolje opcije za vas i vaše poslovanje.
Popis informacijskih posrednika možete pronaći ovdje:👉 Popis informacijskih posrednika – Ministarstvo gospodarstva
🧾 Računi iz Worda i Excela odlaze u povijest
Ako trenutačno izrađujete račune ručno ili u programima koji nemaju mogućnost integracije sa informacijskim posrednicima, istražite programska rješenja koja to omogućuju. Tko još ima vremena za prepisivanje računa iz programa u program?
Naš ured koristi Minimax, koji već ima integraciju s više 3 posrednika i najavio je vlastitu registraciju kao informacijski posrednik i sa veseljem čekamo novosti o njihovim rješenjima.
📥 Kako ćemo zaprimati račune?
Od 2026. godine svi poslovni subjekti obvezni su zaprimati e-račune. To znači da ćete dobivati račune od dobavljača kroz digitalne kanale, a mi ćemo u računovodstvima zajedno sa našim klijentima postaviti nove interne procedure za zaprimanje, likvidaciju i knjiženje računa.
Svi čekamo softverske prilagodbe i testne faze u kojima ćemo postaviti procese za što bolju produktivnost i kvalitetniji rad.
🧘♀️ Nema panike – ali počnite se mentalno pripremati
Promjene dolaze i utjecat će na svakodnevno poslovanje svih poduzetnika.
Već sada znamo sljedeće:
računi se više neće slati e-mailom u PDF-u
bit će potreban informacijski posrednik
bit će nužna fiskalizacija svih računa između poduzetnika
proces zaprimanja i likvidacije računa će se mijenjati
Zato je najvažnije za sada:
✅ Pratiti razvoj zakonskog i softverskog okvira
✅ Početi razmišljati o programu koji podržava e-račune
✅ Mentalno se pripremiti na promjenu u načinu razmjene računa i dokumentacije
D.D.