top of page

Fiskalizacija 1.0: Što se mijenja od 1. 1. 2026. i što poduzetnici moraju napraviti

  • Writer: Danijela Dellavia
    Danijela Dellavia
  • Oct 29
  • 2 min read

Od 1. siječnja 2026. stupaju na snagu odredbe Zakona o fiskalizaciji koje kažu da se moraju fiskalizirati svi izdani računi u krajnjoj potrošnji (građanima) – bez obzira na način plaćanja.


To znači da ako poslujete s fizičkim osobama (B2C), svaki vaš račun mora biti fiskaliziran, čak i ako je plaćen na transakcijski račun, a ne samo novčanicama ili karticama kao do sada.


Koga se ovo tiče?

Ukratko svih, a točnije svih obveznika koji plaćaju porez na dohodak od samostalne djelatnosti i svih obveznika poreza na dobit. Dakle, svi obrti, poduzeća i ostali obveznici poreza na dohodak i poreza na dobit.


Ovo je obveza za sve koji:

  • izdaju račune fizičkim osobama (građanima)

  • izdaju račune plaćene novčanicama i karticama

  • do sada nisu fiskalizirali račune jer su naplatu vršili bezgotovinski (transakcijski na račun)


Ako ste do sada mislili: "Ne primam gotovinu pa ne moram fiskalizirati", od 1. 1. 2026. to više ne vrijedi.


Što morate napraviti?

Ako se nalazite u skupini poduzetnika koji do sada nisu fiskalizirali račune, evo što trebate pripremiti:


  1. Nabaviti FINA certifikat za fiskalizaciju

    Bez njega nije moguće slati račune na fiskalizaciju → Potrebno je podnijeti zahtjev i ugovor putem FINA-e, te uplatiti naknadu za izdavanje certifikata. Preuzmete certifikat i učitate ga u programsko rješenje za izdavanje računa.


  1. Osigurati naplatni uređaj ili programsko rješenje za izdavanje računa

    Možete koristiti blagajnički program (fiskalna blagajna) ili program za izdavanje računa s mogućnošću fiskalizacije.


  2. Ažurirati Interni akt o fiskalizaciji

    Obvezno je imati ažuriran interni akt u kojem se navodi sljednost računa, oznake poslovnih prostora i naplatnih uređaja, te oznake operatera. Predložak internog akta možete preuzeti i prilagoditi ga svojim potrebama.



  1. Prijaviti poslovni prostor

    Ako to već niste učinili ranije, potrebno je poslovni prostor prijaviti u sustavu ePorezna > Usluge > Fiskalizacija - prijava poslovnih prostora prije početka fiskalizacije.


  2. Nabaviti i ovjeriti knjigu uvezanih računa

    Ovo je sigurnosna knjiga uvezenih računa koju ćete koristiti ako se dogodi prekid rada naplatnog uređaja, interneta ili programa za fiskalizaciju, a morate izdati račun. Knjiga se ovjerava u Poreznoj upravi prije korištenja, a moći će se ubuduće ovjeriti i na ePoreznoj.


  3. Istaknuti obavijest o obveznom izdavanju računa

    Na vidljivom mjestu u poslovnom prostoru mora biti istaknuta zakonom propisana naljepnica poznatija kao Bez računa se ne računa. Ako je nemate, morate je nabaviti i postaviti prije početka fiskalizacije. Ako imate staru, novu ne morate nabavljati.

  4. Ako još niste donesite odluku o Blagajničkom maksimumu

    Predložak možete preuzeti na našim stranicama.


Do kada sve ovo treba napraviti?

Najkasnije do 1. siječnja 2026. odnosno do prvog izdavanja računa u 2026. godini nadalje. Preporuka je da sve pripremite što ranije, jer se u prosincu očekuje gužva oko izdavanja certifikata i ugovaranja softverskih rješenja.


Što ako ste već fiskalizirali račune?

Odlično! Ažurirajte za svaki slučaj interni akt i provjerite svoje programsko rješenje da li omogućava fiskalizaciju računa s načinom plaćanja transakcijski račun i spremni ste.


Što ako vam plate novčanicama ili karticom i zatraže "R1" račun? Kakav račun tada izdajete?

U slučaju kada osoba plati novčanicama ili karticom i zatraži "R1" račun izdajete fiskalizirani račun kao i do sada, s podacima poslovnog subjekta i obaveznim OIB-om. U tom slučaju nije potrebno izdavanje eRačuna.


D.D.

Comments


bottom of page