ČESTO POSTAVLJENA PITANJA

Dali smo sve od sebe da sve naše klijente i buduće klijente informiramo najbolje što možemo. Ako i dalje imate pitanja, nemojte se ustručavati pitati. Vaše zadovoljstvo nam je prioritet i mi smo ovdje da riješimo sve Vaše računovodstvene probleme. U nastavku pročitajte neka često postavljana pitanja i kontaktirajte nas da biste vidjeli kako možemo pomoći.

KOJE SU CIJENE VAŠIH USLUGA?

Ukoliko govorimo o ugovorenim uslugama vođenja poslovnih knjiga, govorimo o uslugama individualnog pristupa. Stoga, ponude za Vas dajemo nakon besplatnog informativnog razgovora u kojem saznajemo detalje o Vašoj djelatnosti, Vašim planovima i potrebama.
Savjetovanje naplaćujemo po satnici od 300 kn + PDV, a ostale pojedinačne usluge naplaćujemo po cjeniku Fedra d.o.o.

KOJE SU RAZLIKE IZMEĐU KNJIGOVOĐE I RAČUNOVOĐE?

Glavna razlika se sastoji u opsegu posla za koji je računovođa odnosno knjigovođa educiran/a. Knjigovodstvo je dio računovodstva, stoga se podrazumijeva da poslove knjigovodstva može obavljati i računovođa, dok se ne može reći da knjigovođa obavlja i poslove računovođe.


Računovođa* vodi brigu o tome da se financijski poslovi u poduzeću obavljaju u skladu s važećim pravilnicima, standardima i zakonskim propisima. Sastavlja bilance i druge računovodstvene izvještaje.


Knjigovođa* se bavi izradom, vođenjem, pohranjivanjem i održavanjem financijske i nefinancijske dokumentacije u različitim institucijama.


*Izvor: Opis zanimanja, e-Usmjeravanje, HZZ

DA LI MORAM IMATI KNJIGOVOĐU/RAČUNOVOĐU?

Ne, ne morate imati knjigovođu ili računovođu. Otvaranjem poslovne djelatnosti Vi ste jedini odgovorni za Vaše obveze koje propisuju Zakoni RH. Stoga ste odgovorni i za Vaše poslovne knjige.

Da li ćete angažirati vanjsku knjigovođu/računovođu, zaposliti je u radni odnos ili voditi poslovne knjige sami, odluku donosite isključivo Vi. 

Poslovi knjigovodstva i računovodstva su stručni poslovi i uvijek je preporuka da se ti poslovi prepuste stručnjacima.

Uvijek se prvo uvjerite da li svoje poslovne knjige prepuštate u ruke stručnjaka!

ŠTO JE SERVIS DUŽAN ZA MENE RADITI?

Servis je dužan za Vas raditi isključivo samo poslove koje ste s njim dogovorili. Da li pismeno ili usmeno. Servisi su također poduzetnici i ako takvi na tržištu pružaju razne usluge. Također, nisu svi servisi jednaki niti pružaju usluge na isti način. 

Nitko ne može izvan Vašeg poslovnog odnosa sa servisom definirati ili govoriti tko za koga nešto mora ili ne mora raditi. Na kraju krajeva, Vi ste ti koji potpisujete suradnju, dajete punomoć za rad i plaćate njihove usluge. Nije red ni na Poreznoj upravi, ni banci ili bilo kojem drugom poslovnom subjektu govoriti što će kome knjigovođa napraviti.

Zbog toga uvijek prvo radimo informativni razgovor prije sastavljanja ponude. Bitno nam je znati koja su Vaša očekivanja i temeljem njih dajemo ponudu. Cilj nam je dati do znanja što su osnovni poslovi koje obavljamo kako bi Vaše poslovanje bilo u skladu sa poreznim i računovodstvenim propisima, a unutar tih okvira ugovaramo naš angažman i po potrebi odrađujemo dodatne administrativne usluge.

KOLIKO DUGO SE ČUVAJU POREZNE I KNJIGOVODSTVENE EVIDENCIJE I RAČUNOVODSTVENI IZVJEŠTAJI?

Rokove za čuvanje poslovne dokumentacije propisuju Opći porezni zakon i Zakon o računovodstvu. 

Prema Zakonu o računovodstvu knjigovodstvene isprave se čuvaju se kao izvorni pisani dokument, na nositelju elektroničkog zapisa ili pretvorene na nositelju mikrografske obrade.

Rokovi čuvanja su:

  1. isplatne liste, analitička evidencija o plaćama za koje se plaćaju obvezni doprinosi – trajno

  2. isprave na temelju kojih su podaci uneseni u dnevnik i glavnu knjigu – najmanje jedanaest godina

  3. isprave na temelju kojih su podaci uneseni u pomoćne knjige – najmanje jedanaest godina.

Rokovi za čuvanje knjigovodstvenih isprava počinju teći zadnjeg dana poslovne godine na koju se odnose poslovne knjige u koje su isprave unesene.​

Poduzetnici su odgovorni za čuvanje svoje poslovne dokumentacije. Iz tog razloga Vas molimo da prilikom promjene svoje računovođe preuzmete svu poslovnu dokumentaciju koju je Vaš servis za Vas kreirao tokom poslovne suradnje.

Računovođe nisu dužne čuvati Vaše knjigovodstvene isprave. Iz prakse vidimo da poduzetnici nemaju uvijek na raspolaganju knjigovodstvene evidencije iz ranijih razdoblja. Često dobivamo registratore pune obrađenih računa i izvoda, no ni traga glavnoj knjizi, dnevniku knjiženja, knjizi ulaznih i izlaznih računa i drugim evidencijama.

Fedra d.o.o. zna da računovodstvo i knjigovodstvo može ponekad biti zbunjujuće. Rado bismo odgovorili na sva Vaša pitanja kako bismo osigurali da sve Vaše potrebe budu zadovoljene.